Join The Community

Premium WordPress Themes

Lima Tanda Awek Kita Tak Suka Kat Kita Dah







Oleh: Ahmad Henry

Sebelum saya memulakan bicara, saya nak sampaikan serangkap pantun dulu. Terimalah,

Kura-kura bermandi manda,
Bermandi manda dalam keranda,
Budi yang baik dikenang jua,
Dua tiga kucing berlari…

Yeaahhh….

Saya bukan la reti sangat cerita pasal cinta. Apa yang saya cerita ni adalah berdasarkan pengalaman hidup. Ya, pengalaman yang saya kutip daripada drama-drama dan filem Melayu.

Dari situ dapat la saya simpulkan beberapa tanda atau klu yang ditunjukkan oleh seseorang awek apabila dia mula boring bercouple dengan anda. Tanda-tanda, hint, atau klu yang saya maksudkan adalah seperti berikut.

Dia lupa nama anda

Awek anda seringkali tersilap memanggil nama anda. Kadang-kadang dia panggil Bro, kadang-kadang panggil Pakcik, dan sebagainya. Pada tahap yang lebih parah, dia berpura-pura meminjam dompet anda untuk melihat jenama dompet anda. Sebenarnya dia nak tengok nama anda kat ic.


Pura-pura nyanyuk atau gila

Awek anda berlakon seolah-olah dia dah gila dan kerasukan. Waktu dating, dia buat-buat meracau, mencarut, membebel sorang-sorang, dan menyanyi kuat-kuat di khalayak ramai. Awek anda tahu, anda takkan suka pada awek yang gila walaupun awek anda tu cun gila. Sebab tu la dia berpura-pura gila atau nyanyuk. Tujuanya supaya anda menjauhkan diri.

Makan petai, jering bila dating

Bila ajak dating, dan-dan la dia makan petai atau jering. Kemudian dia tak gosok gigi untuk mengekalkan aroma petai atau jering tu. Anda tentu berasa malu dengan awek yang macam ni. Esok lusa, dah tentu anda takkan keluar dengannya lagi. Ketahuilah, itu sebenarnya perancangan beliau semata-mata.

Kentut tanpa sekatan

Sebelum dating, dia akan makan makanan yang membuatkan perut kembung. Contohnya cempedak, nangka, roti luput tarikh, biskut masuk angin, dan sebagainya. Time tengah dating, dia akan kentut bertalu-talu dan laju laju supaya anda berasa malu untuk dating dengannya lagi. Hiyyeekkk!


Ajak main terjun jembatan

Awek anda akan ajak anda main terjun-terjun dari jembatan yang tinggi. Tapi, dia akan suruh anda terjun terlebih dulu supaya anda cepat mati. “You jump, I jump”. Bila anda dah terjun dan mati, dapatlah dia cari jantan lain.

Demikian la beberapa tanda yang awek anda dah tak suka  kat anda. Jika tanda-tanda ini ada pada awek anda, tingalkanlah dia cepat-cepat. "Kuntum bukan sebunga, kumbang bukan sebatang..."